Faceți căutări pe acest blog

Rugaciune de pregatire la sfanta Liturghie

RUGĂCIUNI DE PREGĂTIRE LA SFÂNTA LITURGHIE


O Dumnezeule preablând, îndreaptă-ţi urechile spre rugăciunile noastre şi luminează inimile noastre cu harul Duhului tău pentru ca să putem celebra cu demnitate misterele tale şi să merităm de a te iubi veşnic.

O Doamne, tu cunoşti toate gândurile noastre, tu vezi toate intenţiile noastre şi nici un secret nu-ţi este ascuns; curăţă prin darul Duhului tău Sfânt gândurile inimii noastre pentru ca să putem să te iubim şi să te lăudăm cu demnitate.

Aprinde, o Doamne, cu focul Duhului tău Sfânt adâncul inimii noastre pentru ca să te putem iubi şi lăuda cu un trup şi cu o inimă curată.

Duhul tău mângâietor să lumineze minţile noastre şi să ne conducă la plinătatea adevărului aşa cum ai promis prin Fiul tău preaiubit. Curăţă prin venirea ta, Doamne, conştiinţele noastre pentru ca Fiul tău, Domnul nostru Isus Cristos, să găsească în noi o locuinţă demnă, el care vieţuieşte şi domneşte în unire cu Duhul Sfânt în toţi vecii vecilor. Amin.

O Preot preaînalt şi adevărat mijlocitor, Isuse Cristoase, tu te-ai oferit pe tine însuţi Tatălui ca jertfă nepătată pe altarul crucii pentru noi sărmanii păcătoşi, ne-ai dat trupul tău ca să-l mâncăm şi sângele tău ca să-l bem şi ai pus acest mister în puterea Duhului tău Sfânt spunând: "Ori de câte ori veţi face aceasta, să o faceţi în amintirea mea".

Te rog prin acelaşi sânge al tău, preţul infinit al răscumpărării noastre, prin iubirea ta mare şi inefabilă, prin care ai binevoit să ne iubeşti pe noi sărmanii, să speli păcatele noastre în acest sânge.

Pentru că ai binevoit să mă chemi la slujirea preoţească, un dar între alte daruri ale tale, fără nici un merit din partea mea ci numai datorită bunătăţii tale, învaţă-mă pe mine, sărmanul slujitor, să tratez acest mister atât de mare cu acel respect şi cu acea onoare care i se cuvine. Ajută-mă cu harul tău să cred şi să înţeleg mereu din acest mare mister, atât cât îţi place ţie şi cât foloseşte sufletului meu şi astfel să gândesc şi să vorbesc despre el.

Duhul bunătăţii tale să pătrundă în inima mea făcând-o să răsune şi să vorbească în linişte despre orice adevăr. Un văl profund şi sacru acoperă acest mister. Prin marea ta bunătate ajută-mă să celebrez Sfânta Liturghie cu inimă curată şi cu minte senină. Eliberează-mi inima de gânduri zadarnice, dăunătoare şi păcătoase. Întăreşte-mă prin sfinţii tăi îngeri păzitori şi îndepărtează de la mine pe duşmanii binelui.

Prin puterea unui mister atât de mare şi prin mâna sfântului tău înger, îndepărtează de la mine şi de la toţi slujitorii tăi duhul mândriei, al invidiei, al blestemului, al necurăţiei, al îndoielii şi al neîncrederii. Să fie daţi de ruşine cei care mă prigonesc şi să dispară cei care vor să ne ducă la pierzare. Amin.

Te rog, Doamne, pentru acelaşi sfânt mister al trupului şi sângelui tău, care ne hrăneşte în fiecare dimineaţă în Bisercă, care ne spală şi ne sfinţeşte şi care ne face părtaşi de sublima ta dumnezeire, dă-ne virtuţile tale sfinte prin care putem să ne apropiem de altarul tău, astfel ca acest sacrament să devină mântuirea şi viaţa noastră. Tu ai spus: "Pâinea pe care o voi da eu este trupul meu pentru viaţa lumii. Eu sunt pâinea cea vie coborâtă din cer. Dacă cineva va mânca din această Pâine, va trăi în veci".

O, Pâine preadulce, vindecă inima mea pentru ca să pot simţi cât de plăcută este iubirea ta. Vindec-o de orice lâncezeală pentru ca să nu simtă altă bucurie afară de tine.

O, Pâine preacurată, care ai un gust minunat, care mereu ne saturi şi niciodată nu te împuţinezi, hrăneşte inima mea, şi sufletul meu se va umple de bucuria ta. Cu tine se satură îngerul, cu tine se satură şi călătorul, care pentru a nu slăbi pe drum, se întăreşte cu această hrană.

O, Pâine sfântă, Pâine Vie, Pâine curată care ai coborât din cer şi dai viaţă lumii, vino în inima mea şi curăţ-o de orice vină a sufletului şi a trupului. Intră în sufletul meu şi vindecă-l în interior şi în afară.

Fii apărarea şi mântuirea continuă pentru sufletul şi trupul meu. Îndepărtează-i de la mine, prin prezenţa puterii tale, pe toţi duşmanii care mă atacă, astfel ca, întărit fiind de tine, să ajung în împărăţia ta, unde voi putea să te văd, nu sub vălul misterului ca în prezent, ci faţă în faţă.

Atunci tu vei fi hrana mea minunată şi nu-mi va mai fi nici foame, nici sete în veci. Tu care vieţuieşti şi domneşti cu acelaşi Dumnezeu Tatăl şi cu Duhul Sfânt în toţi vecii vecilor. Amin.

(sfântul Ambroziu)

Cred în tine, Doamne Isuse Cristoase, pentru că tu eşti adevărul care ai spus: "Trupul meu este adevărată mâncare şi sângele meu adevărată băutură".

Sper în tine, o, Îndurare infinită, pentru că ai promis: "Dacă cineva va mânca din această Pâine va trăi în veci".

Te iubesc, o, Bunătate veşnică, din toată inima, pentru că ai umplut inimile noastre cu iubirea ta prin Duhul Sfânt.

Regret din toată inima păcatele mele şi le urăsc, luând totodată hotărârea de a nu mai păcătui. Nu dispreţui, Doamne, inima-mi căită şi smerită.

 

Oferirea jertfei

Doamne Isuse Cristoase, în unire cu acea intenţie divină cu care tu însuţi te-ai oferit Tatălui pe altarul crucii, şi la ultima cină i-ai oferit jertfa trupului şi sângelui tău, doresc să-i ofer şi eu Tatălui aceeaşi jertfă. O, Isuse, această jertfă a ta să-i fie plăcută Lui, iar nouă să ne dobândească viaţa veşnică.

Te rog, Doamne Isuse, şi pentru toţi aceia cu care sunt unit şi care sunt uniţi cu mine prin participarea spirituală, prin legături de rudenie şi de prietenie, prin familiaritate, prin devoţiune, prin milostenie, pentru cei care se roagă pentru mine şi pentru cei cărora le datorez rugăciuni, pentru întreg poporul creştin, pentru dieceza noastră, pentru toţi episcopii, pentru Sfântul Părinte papa, pentru întreg clerul, pentru ca să-i faci să persevereze cu umilinţă, credinţă, iubire şi devotament în slujirea ta, pentru toţi creştinii vii şi răposaţi şi pentru cei care se află în strâmtorare. Ai milă şi ajută-i pe toţi. Amin.

 

Către sfânta Fecioară

Maica milei şi a îndurării, fericită Fecioară Marie, eu, un sărman şi nedemn păcătos, mă refugiez la tine, invocând cu încredere şi cu dragoste, bunătatea ta.

Aşa cum ai rămas lângă Fiul tău în timp ce atârna pe cruce, tot aşa binevoieşte a te opri cu milă lângă mine, sărmanul păcătos, şi lângă toţi preoţii care astăzi, aici şi în toată Sfânta Bisercă, oferă jertfa divină, pentru ca ajutaţi de harul tău, să putem înălţa o ofrandă demnă şi plăcută în faţa lui Dumnezeu, Cel preaînalt, Unul şi Întreit.

Preacurată Fecioară Marie, pentru acea curăţie nepătată prin care ai pregătit Fiului tău o locuinţă plăcută în sânul tău feciorelnic, fă ca prin rugăciunile tale să merit a fi curăţit de orice pată.

Preaumilă Fecioară Marie, pentru acea adâncă umilinţă prin care ai meritat să fii înălţată deasupra îngerilor şi a sfinţilor, fă ca toate greşelile mele să fie reparate prin rugăciunile tale.

O Fecioară peaîndurătoare, pentru acea iubire negrăită care te-a unit atât de intim cu Dumnezeu, fă ca prin rugăciunile tale să obţin belşugul tuturor virtuţilor. Amin.

(sfânta Gertruda)



Playlist Cântece Catolice